Kraj

Nielsen: Produkty wege warte miliony

Roczna wartość sprzedaży roślinnych zamienników produktów zwierzęcych wyniosła w sierpniu br. 441 mln zł.

Nielsen: Produkty wege warte miliony
Jak podał Nielsen, mleka roślinne, dania gotowe i pasty kanapkowe to najczęściej kupowane przez Polaków roślinne zamienniki produktów zwierzęcych. Roczna wartość ich sprzedaży wyniosła w sierpniu br. 441 mln zł. Równolegle rośnie zarówno sprzedaż mięsa, jak i liczba innowacyjnych produktów dla wegetarian. Korzystają na tym wszyscy konsumenci.
Firma Nielsen po raz pierwszy zbadała polski rynek produktów dla wegetarian. Największą wartość osiągnęły mleka roślinne: 253 mln zł, dania gotowe typu wege burgery czy falafele: 107 mln zł oraz pasty kanapkowe: 81 mln zł. Wszystkie wskazane produkty odnotowują dwucyfrowe wzrosty wynoszące odpowiednio: 30%, 16% i 23%. Taki trend jest widoczny już od kilku lat. Wpływają na to postawy konsumentów o coraz zasobniejszych portfelach, gotowych wydawać więcej na zakupy spożywcze, poszukujący zdrowych produktów.
Nielsen: Produkty wege warte miliony
Według badania produkty wegetariańskie niekoniecznie stanowią konkurencję dla mięsa. Sięgają po nie również flexitarianie i mięsożercy ciekawi nowych smaków. – Jednocześnie wzrost sprzedaży produktów wegańskich nie wpływa na sprzedaż mięsa, stanowiącego jedną z największych kategorii FMCG. Mięso i wędliny paczkowane odnotowały w sierpniu br. 11-procentowe wzrosty. Na sprzedaż mięsa mogą wpływać te same czynniki, jakie obserwujemy w przypadku produktów wegetariańskich, czyli coraz bogatsza oferta w sklepach, przystępne ceny, popularyzacja kuchni innych krajów, otwartość na innowacje – analizuje Aldona Padula, associate manager w Nielsen Connect.
Innowacyjne produkty wegetariańskie zajmują coraz więcej miejsca na sklepowych półkach. Raport Nielsena “Breakthrough Innovation Poland” przyznał tytuł najbardziej przełomowej innowacji m.in. produktom kulinarnym marki Łowicz (Maspex): Kaszotto oraz Risotto. To dania gotowe adresujące potrzeby związane z szybkim przygotowaniem zdrowych posiłków, posiadające tzw. czystą etykietę. Innowacja dotyczyła nie tylko składu i formuły produktu, ale również jego opakowania.

W najnowszym raporcie “Breakthrough Innovation Europe” nie brakuje roślinnych innowacji takich jak wegańskie lody Ben & Jerry czy wegański majonez Hellmann’s oraz napoje Adez na bazie roślinnej.