Zagranica

JCDecaux obniża prognozy wzrostu przychodów ze sprzedaży w 2005 r.

Firma reklamy zewnętrznej JCDecaux ze względu na spowolnienie na rynku reklamy outdoorowej w Europie zamierza obniżyć prognozy przychodów w 2005...

Firma reklamy zewnętrznej JCDecaux ze względu na spowolnienie na rynku reklamy outdoorowej w Europie zamierza obniżyć prognozy przychodów w 2005 r. Pierwotnie planowano, że wzrost wyniesie 4 proc., a obecnie przedstawiciele firmy przewidują, że wyniesie między 4 a 3,5 proc. Jean-Francois Decaux, prezes koncernu, tłumaczy zaistniałą sytuację tym, że w trzecim kwartale br. na wielu kluczowych rynkach europejskich wydano mniej pieniędzy na reklamę zewnętrzną, niż się spodziewano, co ma bezpośredni wpływ na sprzedaż klasycznych nośników tego medium (poziom sprzedaży zmniejszył się o 6,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego). W trzecim kwartale br. przychody JCDecaux wyniosły 393,9 mln euro. Firma odnotowała natomiast wzrosty w Stanach Zjednoczonych, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Skandynawii. W odróżnieniu od tradycyjnych powierzchni reklamowych JCDecaux rozwinęła sprzedaż reklam na środkach komunikacji miejskiej. Wzrost w przypadku tej kategorii nośników wyniósł blisko 24 proc. (“BrandRepublic”)