M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zalando z kolejnymi działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju

Paweł Piasecki | 9 października 2020, 06:00

To część tworzenia wizerunku firmy, ale też odpowiedź na preferencje konsumentów.

Niemiecka internetowa platforma modowo-lifestyle'owa Zalando ogłosiła, że zwiększa asortyment produktów ekologicznych do ponad 60 tys. artykułów. Jednocześnie firma wprowadza flagę zrównoważonego rozwoju dla produktów z kategorii beauty. Ponad 1000 kosmetyków zostało opisanych według cech takich jak: organiczne, naturalne, z mniejszą ilością opakowania, przyjazne dla lasu, biodegradowalne i przyjazne dla zwierząt. To kolejne działania, po wprowadzeniu kategorii odzieży używanej w drugiej połowie września br., mieszczące się w ramach strategii zrównoważonego rozwoju firmy realizowanej pod hasłem "do.MORE". Według danych Zalando liczba aktywnych klientów kupujących produkty ekologiczne wzrosła od początku 2020 r. ponaddwukrotnie, do 40%. Badania Zalando pokazują też, że w obliczu pandemii koronawirusa dla 34% klientów zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy.

Wraz z partnerami branżowymi circular.fashion oraz Fashion For Good, Zalando wprowadza też na rynek odzież ze znakiem „redeZIGN for circularity” zaprojektowaną specjalnie z myślą o ponownym wykorzystaniu i recyklingu, zgodnie z wytycznymi agencji circular.fashion, laureatki Global Change Award w 2019 r. Otwiera ją kolekcja kapsułowa marki własnej Zalando - ZIGN, składająca się z pięciu pasujących do siebie elementów ubioru. - Cieszymy się, że zaledwie kilka tygodni po wprowadzeniu kategorii odzieży używanej, wspólnie uruchamiamy naszą pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o zasadzie obiegowości. To ważny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest wydłużenie życia co najmniej 50 mln produktów modowych do 2023 r. - mówi Kate Heiny, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Zalando.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,