Postępowanie prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którego stroną było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, zakończyło się brakiem stwierdzenia przez Urząd praktyki ograniczającej konkurencję.
Jednocześnie SAR zgodził się wykonać uzgodnione zobowiązania. Chodzi o zastąpienie dotychczasowych dokumentów (m.in. dotyczących standardów przetargowych ) Białą Księgą, poprzez uchwałę Walnego Zgromadzenia Członków SAR. Poinformuje również o tym swoich członków i będzie promował Białą Księgę jako rekomendację standardów do stosowania w przetargach przez zamawiających i dostawców.
Biała Księga, która jest wynikiem prac reprezentantów reklamodawców i agencji, zawiera usystematyzowane standardy przetargowe i współpracy, ukształtowane w toku tzw. dialogu branżowego.
– To, co zawsze było i jest dla nas istotne, to wypracowanie i promocja standardów, które reprezentują interesy obu stron, promują uczciwe konkurowanie, podnoszą efektywność komunikacji, optymalizują koszty, wspierają transparentność i partnerstwo, kreatywność i innowacje – i ostatecznie służą rozwojowi branży – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.