Kraj

Spadła widoczność reklamy display i wideo w Polsce

W III kwartale viewability reklam wideo spadło o 4 p.p.

Po bardzo dobrym drugim kwartale br. w trzecim formaty reklam display odnotowały gorsze wskaźniki, zarówno w Polsce, jak i w Europie. Również reklamy wideo odnotowały pogorszenie widoczności, w Polsce większe niż w skali Europy – wynika z najnowszego raportu “Viewability Benchmark” opublikowanego przez Meetrics.

Po wzroście w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do ​​75% (w II kwartale było to 79%). Widoczność reklam display spadła w tym samym okresie do 57% – w II kwartale było to 58% (średnia dla badanych krajów europejskich wyniosła 61% wobec 63% kwartał wcześniej). Pozytywnym wyjątkiem były displayowe reklamy mobilne, których viewability nieznacznie wzrosło kwartał do kwartału (z 56 do 57%).