Zagranica

Powstaje nowa globalna sieć niezależnych agencji reklamowych & The Network

Założycielem organizacji, która chce rzucić wyzwanie wielkiej szóstce holdingów reklamowych, jest Per Pedersen, były creative chairman grupy Grey Global.

Sieć & The Network rozpoczyna działalność 15 października. Tworzy ją 15 niezależnych podmiotów działających na ponad 20 rynkach. Są to agencje kreatywne Herezie z Paryża, Small z Nowego Jorku, Founders z biurami w Miami, Mexico City, Buenos Aires i Kingston (Jamajka), Libre z Panama City, Amsterdam Berlin z biurami w Amsterdamie i Berlinie, Rehab i Freeturn (obie z Londynu), Worth Your While z Kopenhagi, White Rabbit z Budapesztu, Ostrich Co z Toronto, Mr Positive z siedzibą w Tokio i Seulu oraz nowo utworzone butiki kreatywne – Marvin z Los Angeles, _2045 z Barcelony, Shelly Beach Motorcycle Club z Sydney i Farm (Sztokholm i Helsinki). Łączny potencjał grupy tworzy ponad 400 osób zajmujących się kreacją, które reprezentują 35 krajów. 

& The Network chce zaproponować “alternatywny model biznesowy oparty na współpracy transgranicznej”. Jak zapewnia Pedersen, nowa sieć nie znajdzie się “we władzy pieniądza”, a tworzące ją agencje pozostaną naprawdę niezależne i kreatywne.

Budapeszteńska agencja White Rabbit będzie w ramach &The Network odpowiadać za cały region Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polskę.