Kraj

Aldi chwali się sukcesem akcji marketingowej

Wzrosła świadomość i przywiązanie klientów do marki.

Aldi chwali się sukcesem akcji marketingowej
Niemiecka sieć dyskontów Aldi, prowadząca u nas 143 sklepy, głównie na zachodzie i południu kraju, chwali się, że prowadzona od września ub.r. akcja marketingowo-reklamowa pod hasłem “Wielki test” przyniosła jej pozytywne rezultaty w postaci wzrostu świadomości marki i lepszej percepcji wśród klientów.

Kampania polegała na zaproszeniu konsumentów do testowania i oceniania produktów 33 marek własnych dostępnych w tej sieci. W akcji wzięło udział 1,5 tys. konsumentów, którzy wystawili 7,3 tys. ocen. Do reklamy marketer zatrudnił aktorkę Sonię Bohosiewicz.

– Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu Aldi – częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania marki – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową.

Za koncepcję i kreację kampanii odpowiadała agencja Scholz & Friends, zakupem mediów zajmowała się najpierw agencja U2 Media, a następnie Carat oraz agencja Booost. Działania online prowadziła agencja The Digitals.

Tagi