Kraj

Nowa organizacja - Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Organizację powołało 20 agencji PR. Jej prezesem został Dariusz Tworzydło (Exacto), a wiceprezesami Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion) i Adam Łaszyn (Alert Media Communications).

Powstało Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), powołane przez 20 agencji PR z różnych miast Polski. Celem stowarzyszenia jest podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. SAPR chce także zająć się działaniami edukacyjnymi i promowaniem najlepszych standardów obsługi klienta wśród pracowników agencji członkowskich.

Członkami założycielami SAPR są: Alert Media Communications, Buszman. Komunikacja Doradztwo Badania Strategia, Cumulus PR, Exacto, Face It!, GDS Grupa Doradztwa Strategicznego, Grupa PRC Holding, Imago Public Relations, Maurent PR, More Communications Agency, Neuron Agencja Public Relations, Partner of Promotion, Prelite PR, PR Hub, Public Dialog, Publicon, R4S Consulting, Ring PR, Scope PR i Smart Media.

Prezesem SAPR został Dariusz Tworzydło (Exacto), wiceprezesami Paweł Trochimiuk (Partner of Promotion) i Adam Łaszyn (Alert Media Communications), a członkami zarządu Karolina Borkowska (Public Dialog) i Szymon Sikorski (Publicon). W skład rady nadzorczej SAPR weszli: Joanna Adamiak (Face It!), przewodnicząca rady, Rafał Czechowski (Imago), Jan Matysik (Cumulus PR), Mariusz Sokołowski (R4S Consulting) i Jacek Trębecki (Prelite). Powołano także Radę Programową, której pracami pokieruje Paweł Bylicki z agencji Public Dialog.

– Siłą stowarzyszenia jest różnorodność podmiotów, które chcą budować wraz z nami ekosystem branży public relations w Polsce. Naszym atutem jest połączenie siły dużych podmiotów wraz z średnimi i małymi firmami, których potencjał wyraża się nie tylko w know-how, ale także szerokim regionalnym i ogólnopolskim zarazem podejściu. Będziemy bardziej stowarzyszeniem pracowników agencji PR niż ich prezesów. Duży nacisk będziemy też kłaść na zbudowanie dla naszej organizacji intelektualnego zaplecza – zapowiada Dariusz Tworzydło, prezes SAPR.

Plany SAPR na najbliższy rok to uruchomienie programu szkoleniowo-edukacyjnego nt. standardów obsługi klienta oraz nowoczesnej metodologii PR, zorganizowanie kongresu PR w Warszawie i uruchomienie pierwszych programów badawczo-analitycznych w ramach powołanego think tanku, stworzenie katalogu złotych standardów i dobrych praktyk. 

Deklarację współpracy z SAPR złożyło Polskie Stowarzyszenie Public Relations.