M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon zapłaci konsumentom za dane o zakupach

Paweł Piasecki | 23 października 2020, 06:00

Firma chce zapłacić 10 dol. miesięcznie za 10 paragonów za zakupy u innych detalistów przekazane w ramach programu Amazon Shopper Panel.

Uczestnicy właśnie uruchomionego w Stanach Zjednoczonych programu Amazon Shopper Panel będą wprowadzają paragony za pomocą aplikacji mobilnej dostępnej na iOS i Androidzie (jest też opcja wysyłania ich drogą e-mailową). Po osiągnięciu limitu 10 paragonów miesięcznie otrzymają 10 dol. w formie kredytu na koncie użytkownika w Amazon.com, mogą też przeznaczyć tą kwotę na pomoc charytatywną.

Jak podał Amazon na stronie internetowej, można przesyłać paragony za zakupy w sklepach spożywczych, drogeriach i domach towarowych oraz restauracjach, kinach i parkach rozrywki. Wyłączone z programu są zakupy w sklepach należących do Amazona (Amazon Go, Amazon Four Star, Amazon Books oraz sieć supermarketów spożywczych Whole Foods Market).

Konsumenci będą też mogli co miesiąc zdobywać dodatkowe nagrody za opcjonalne ankiety dotyczące marek i produktów, które mogłyby ich zainteresować, prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów oraz opinii na temat reklam. Nagrody będą się różnić w zależności od ankiety.

Program jest obecnie dostępny tylko na zaproszenie i ograniczony do konsumentów ze Stanów Zjednoczonych. Na stronie internetowej Amazon wyjaśnia, że może wykorzystywać pozyskane w ten sposób dane do ulepszania wyboru produktów na Amazon.com i w sklepach Whole Food Market oraz wyboru treści oferowanych w Amazon Prime Video. Dane mają również dopomóc reklamodawcom w zrozumieniu, jak reklamy oddziałują na konsumentów, zaś Amazonowi w tworzeniu modeli określających, które grupy klientów będą prawdopodobnie zainteresowane określonymi produktami. Amazon może także zdecydować się na przekazywanie marketerom (w formie zagregowanej) opinii kupujących na temat produktów.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,