Animacja jest drugą przygotowana przez Platige Image produkcją osadzoną w uniwersum gry studia Ubisoft. Dwuminutowy odcinek przedstawia wydarzenia mające miejsce w trakcie rozpoczęcia drugiego sezonu rozgrywek – opowiada o awarii, która doprowadza do wyłączenia całego wirtualnego świata.
– Naszym celem było wypracowanie stylu, który łączyłby płynną animację 3D, stylizowane modele, przestrzenie oraz efekty specjalne z tym, co oferuje sama gra. Koncentrowaliśmy się na tym, by stworzyć coś unikatowego, a jednocześnie współgrającego z produktem klienta – komentuje Mateusz Mizak, arta director ze studia Platige Image.
W procesie animacji Platige Image korzystało również z pomocy mocapu, którego efekty ulegały mocnej ewolucji i stylizacji. Jednym z największych wyzwań, związanych z tym projektem, było wprowadzenie w życie pomysłów powstałych w procesie planowania tak, by efekt finalny był spójny i estetyczny, a także wykonalny w ustalonych ramach czasowych.
Opublikowany w październiku trailer to druga przygotowana przez Platige animacja osadzona w uniwersum “Hyper Scape”.