Kraj

Publicis: Rynek reklamy TV odbił

Chociaż w minionym kwartale wciąż notował spadek, to w porównaniu z pierwszą połową roku było znacznie lepiej.

Według szacunków grupy reklamowej Publicis Groupe, do której należą m.in. agencje mediowe Starcom, Zenith, Spark Foundry i Performics oraz agencje reklamowe Saatchi & Saatchi IS, Publicis, Leo Burnett i LiquidThread, w trzecim kwartale br. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wciąż odczuwał negatywne skutki epidemii koronawirusa i związanego z nią spowolnienia gospodarki. W okresie od lipca do września br. reklamodawcy przeznaczyli ok. 870 mln zł na reklamy w telewizji, o -2,2% mniej niż w analogicznym okresie ub.r. To i tak pokazuje jednak znaczną poprawę, bowiem według szacunków tej grupy w pierwszej połowie br. rynek reklamy telewizyjnej był mniejszy o -21% w porównaniu z ub.r.

Licząc za dziewięć miesięcy (trzy kwartały), rynek reklamy TV w br. osiągnął wartość nieco ponad 2,58 mld zł, o -15,5% mniej niż w analogicznym okresie ub.r.