Kraj

Marka piwa Tyskie ze świąteczną kampanią

Coca-Cola ma swoje ciężarówki, a Tyskie - pociąg.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fseb5bwkDx-E%26feature%3Demb_logo%26ab_channel%3DTyskie%22%7D
Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa, postanowiła przygotować dla jednej ze swoich najważniejszych marek – Tyskie – kampanię bożonarodzeniową. Koncept kojarzy się z charakterystycznym motywem bożonarodzeniowych reklam Coca-Coli z konwojem ciężarówek, z tym, że tutaj mamy pociąg. Inspiracją była autentyczna linia kolejowa, która funkcjonuje w Browarze w Tychach od 1893 r. aż do dziś.

– Pociąg Tyskiego jest przedłużeniem historii Browaru, symbolem ery industrialnej, która budzi sentyment, dumę i pozytywne emocje. To także namacalny dowód dawnych czasów i ery maszyn parowych. Tyskim pociągiem przewożono piwo, składniki oraz pracowników browaru. W ten symboliczny sposób chcieliśmy pokazać miejsce życia społecznego, zwłaszcza w okresie świątecznym, w którym przecinają się ludzkie losy – tłumaczy Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie.

Kampania będzie prowadzona w telewizji, internecie, na nośnikach reklam zewnętrznych (OOH), w mediach społecznościowych i w sklepach. Świąteczny spot marki został wyreżyserowany przez Karolinę Lewicką i Tomka Kapuścińskiego. Za zdjęcia odpowiada Bartek Kaczmarek, produkcją zajął się dom produkcyjny Oto Film, udźwiękowieniem studio Juice, postprodukcji spotu podjął się Televisor, a nadzór nad całym procesem sprawowała agencja Bardzo. Za działania marketingowe Tyskiego w internecie odpowiada agencja Gong, a za planowanie i zakup mediów – dom mediowy Zenith. Działania PR prowadzi agencja Huta 19. Im. Joachima Fersengelda. Działania promocyjne potrwają do świąt Bożego Narodzenia.