Kraj

Carrefour na rzecz niemarnowania żywności

Polacy są na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj.

Do końca listopada br. wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce będą zachęcały swoich klientów do walki z marnotrawstwem żywności przed świętami Bożego Narodzenia. Jak pokazują badania Tygodnika Gospodarczego PIE, średnio na każdego Polaka przypada aż 247 kg zmarnowanej żywności rocznie. 53% pochodzi z gospodarstw domowych. Polacy są na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj. Carrefour postanowił zwrócić uwagę Polaków na ten problem w najgorętszym okresie zakupowym roku i przygotował w tym celu kampanię reklamową. Ogólnopolska kampania jest realizowana wspólnie z Caritas Polska oraz innymi organizacjami pożytku publicznego, z którymi sieć współpracuje w zakresie darowizn żywności.

Materiały informacyjne na temat akcji zostaną umieszczone w sklepach sieci Carrefour. Dodatkowo na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci klienci otrzymają wskazówki na temat kupowania i przechowywania produktów spożywczych i jak zapobiegać ich marnotrastwu

Partnerami kampanii Carrefour są Caritas Polska, a także Fundacja Pomoc Transportowcom, Fundacja Gabi, Fundacja Pomocy Samotnym Matkom, Stowarzyszenie Miłosierdzia Św. Wincentego w Rabce, Stowarzyszenie “Przystań” Schronisko dla bezdomnych im. Św. Brata Alberta, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oraz Koło Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Ruchowo.