Kraj

AliExpress notuje rekordy sprzedaży podczas Festiwalu Zakupów 11 listopada

Liczba transakcji tylko w ciągu czterech pierwszych godzin tegorocznego 48-godzinnego święta e-commerce była większa niż podczas całego wydarzenia w ub.r.

Jak podaje AliExpress, tegoroczny Globalny Festiwal Zakupów 11 listopada był rekordowy pod wieloma względami: liczba transakcji w ciągu czterech pierwszych godzin była większa niż w całym ub.r., dochód sprzedawców zagranicznych wzrósł o 350% w porównaniu z ub.r., zanotowano też ponad trzykrotny wzrost liczby sprzedawców spoza Chin oraz wzrost o 600% liczby produktów sprzedawanych z zagranicy. W tym roku po raz pierwszy w dorocznym święcie e-commerce, trwającym od godz. 9 rano 11 listopada do godz. 9 rano 13 listopada, wzięli udział Francuzi, dołączając do sprzedawców z Rosji, Hiszpanii, Włoch i Turcji. W kanałach 300 influencerów współpracujących z chińską firmą (m.in. z Polski, Hiszpanii i Francji) przeprowadzono 10 tys. transmisji – cztery razy więcej niż w ub.r.

Polska pozostała trzecim co do wielkości rynkiem AliExpress pod względem liczby kupujących podczas
festiwalu. Polacy najchętniej kupowali produkty z kategorii AGD, elektroniki użytkowej, akcesoria samochodowe, a także produkty do pielęgnacji urody oraz zabawki.

Przed tegorocznym wydarzeniem AliExpress zainwestował w znaczne ulepszenie logistyki we współpracy z należącą do Grupy Alibaba Cainiao Smart Logistics Network. W sumie w ramach obsługi festiwalu odbyło się 300 lotów czarterowych, z czego ponad 100 do Europy. Jak podaje firma, pierwsza dostawa produktów u zamawiających z Polski pojawiła się w ciągu 24 godzin. AliExpress współpracował w naszym kraju w zakresie logistyki z Pocztą Polską, InPost i DHL. Podczas festiwalu najpopularniejsze okazały się dostawy do paczkomatów InPost.