Instytut Książki zaprezentował film promocyjny “New Books from Poland 2020”. Spot ma być światową wizytówką tegorocznego wyboru najciekawszych i najbardziej inspirujących książek polskich autorów przedstawionego w angielskojęzycznym katalogu o tym samym tytule.
Wyprodukowany w całości w Polsce i przez polskich twórców film w reżyserii i na podstawie scenariusza Grzegorza Jankowskiego (m.in. “Chrzest”, “Szlakiem Kolberga”) powstał w ramach realizowanej przez Instytut Książki międzynarodowej kampanii promującej katalog “New Books from Poland” i stronę Booksfrompoland.pl na kluczowych z punktu widzenia sprzedaży praw do literatury rynkach: amerykańskim, brytyjskim, niemieckim i francuskim.
Trzon kampanii i jej pierwszy etap stanowią treści reklamowe i redakcyjne w najważniejszych branżowych czasopismach i serwisach internetowych na ww. rynkach: w amerykańskim Publishing Perspectives, brytyjskim The Bookseller, niemieckim Boersenblatt oraz francuskim Livres Hebdo.
W drugim etapie kampanii opublikowane zostaną kolejne wersje językowe filmu (hiszpańska, rosyjska, niemiecka i francuska), a do współpracy przy ich dystrybucji i promocji w sieciach społecznościowych odpowiednich obszarów językowych zostaną zaproszeni zagraniczni partnerzy Instytutu Książki z branży wydawniczej oraz ambasady RP i Instytuty Polskie na całym świecie.
W trzecim etapie Instytut Książki opublikuje serię dziewięciu filmowych prezentacji wybranych książek z katalogu “New Books from Poland”. Międzynarodową kampanię promocyjną przygotował dział programów zagranicznych Instytutu Książki pod kierunkiem Mateusza Adamskiego.