Kraj

Havas Intelligence: Marki zyskują na byciu eko

Ponad połowa badanych deklaruje chęć zakupu marek, dla których problemy środowiska naturalnego nie są obojętne.

Zespół badaczy Havas Intelligence zapytał Polaków o podejście do ekologii, ponawiając po 11 latach badanie “Climate Change”. Wiedza zestawiona z wnioskami sprzed ponad dekady pokazuje, że aż pięciokrotnie więcej rodaków dostrzega wpływ nie tylko swój, ale i całego społeczeństwa na ekologię, a aż 52% respondentów uważa, że problem zmian klimatu w Polsce może rozwiązać całkowita zmiana sposobu życia. Pytania dotyczyły też marek. Dziś ponad połowa badanych (55%) deklaruje chęć zakupu marek, dla których problemy środowiska
naturalnego nie są obojętne. To duża zmiana, ponieważ w 2009 r. deklaracji takich udzieliło tylko 4%
respondentów, a za nimi idzie również gotowość do zapłacenia więcej. Jak pokazuje badanie, kwestie te 
są bardziej istotne dla kobiet (61%) oraz osób w wieku 55 lat i starszych (64%). – Co ciekawe, zdecydowana
większość respondentów chciałaby być informowana o aktywności ekologicznej producentów, a aż 68% z nich
życzyłoby sobie, by takie informacje pojawiały się na etykietach produktów. To bardzo ciekawy z punktu
widzenia badawczego wniosek, który nie został jeszcze odkryty przez rynek reklamy. Wybieranie produktów
eko sprawia, że wierzymy i myślimy o sobie jak o lepszych ludziach. Nie bez znaczenia jest tu także opinia
otoczenia i moda na bycie eko, przez co wypada nam dokonywać takich, a nie innych wyborów – komentuje
Alicja Cybulska.