Zagranica

IKEA rozpoczyna na czeskim rynku kampanię o przemocy domowej

Reklama przypomina, że nie dla wszystkich dom jest bezpiecznym miejscem.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Frp2pmmvMA6U%22%7D
Na czeskim rynku wystartowała kampania sieci IKEA, która podejmuje temat przemocy fizycznej i psychicznej wobec kobiet. Gigant meblowy i lider wyposażania domów przypomina, że nie dla wszystkich dom jest bezpiecznym miejscem. Za kreację kampanii “Ghost” odpowiada agencja Triad Advertising z Pragi. Kampania wyraźnie różni się od lekkich i pogodnych komunikatów prezentowanych dotychczas przez Mother London. Jak wykazują globalne badania, pandemia i konieczność pozostania w domach spowodowała eskalację przemocy. W Stanach Zjednoczonych liczba zgłoszeń o incydentach domowych spadła o 50%, jednak specjaliści alarmują, że kobiety zamknięte w domach ze swoimi oprawcami mają w czasie pandemii jeszcze bardziej utrudniony dostęp do instytucji, które świadczą pomoc.

Za reżyserię spotu “Ghost” odpowiada Marek Partys, a za postprodukcję Bistro Films. 

(Muse by Clio)