Discovery Inc. uruchamia globalny płatny serwis streamingowy Discovery+. W ofercie mają być treści non-fiction. W Stanach Zjednoczonych serwis zadebiutuje 4 stycznia 2021 roku we współpracy z firmą Verizon. Jej klienci posiadający wybrane plany taryfowe otrzymają 12-miesięczny dostęp do discovery+ na platformie operatora. Discovery+ uruchomiono już w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Indiach. W ciągu roku zostanie uruchomione w ponad 25 krajach na całym świecie.
– Przez ostatnie dwa lata pracowaliśmy bardzo intensywnie nad stworzeniem i uruchomieniem discovery+. Zaangażowaliśmy w ten projekt wszystkie nasze siły i zasoby strategiczne – naszych partnerów dystrybucyjnych i reklamowych na całym świecie, nasze marki, nasze gwiazdy – powiedział David Zaslav, prezes i dyrektor generalny Discovery Inc.
Dodaje, że w serwisie znajdzie się najbogatsza oferta treści VoD oraz szeroka oferta programów oryginalnych, wyprodukowanych specjalnie na potrzeby tej platformy. – Dzięki Discovery+ stajemy się na świecie platformą numerem jeden w kategorii „non-scripted” zapewniając widzom wyjątkową, klarownie zaprezentowaną i zróżnicowaną ofertę programów lifestylowych i dokumentalnych, którą będą mogli cieszyć się w swoich domach i na urządzeniach przenośnych – deklaruje szef koncernu.
Jego zdaniem Discovery+ jest idealnym uzupełnieniem istniejącej oferty streamingowej. Na rynku amerykańskim użytkownicy Discovery+ otrzymają w jednym miejscu dostęp do ponad 55 tys. odcinków serii o różnorodnej tematyce, ponad 2,5 tys. bieżących programów i klasyków z portfolio kanałów Discovery. Platforma będzie dostarczać też treści z gatunku non-fiction kanałów History i Lifetime, należących do A&E Networks. Jedną z głównych atrakcji ma być wyłączny dostęp online do oferty programów produkowanych przez BBC. Platforma Discovery+ będzie miejscem transmisji Igrzysk Olimpijskich online w Europie. Zapewni również dostęp do szerokiej oferty Eurosportu.
Jeszcze w grudniu br. Discovery+ będzie dostępne także w Polsce w ramach oferty Player.pl. W 2021 roku planowane jest uruchomienie platformy na ponad 25 kluczowych rynkach, w tym m.in. w krajach skandynawskich, we Włoszech, Holandii i Hiszpanii. Serwis pojawi się również w Ameryce Południowej m.in. w Brazylii oraz w niektórych krajach Azji.