Kraj

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych podało wyniki pierwszego badania tygodników lokalnych

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych (SGL) przedstawiło wyniki pionierskiego badania czytelnictwa 65 tygodników lokalnych o zasięgu powiatowym skupionych pod wspólnym brandem "Tygodnik...

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych (SGL) przedstawiło wyniki pionierskiego badania czytelnictwa 65 tygodników lokalnych o zasięgu powiatowym skupionych pod wspólnym brandem “Tygodnik Lokalny”, zrealizowanego przez instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC. Badanie Prasy Lokalnej (BPL) ma być narzędziem służącym do podniesienia efektywności sprzedaży powierzchni reklamowej w tej grupie tytułów. Z badania wynika, że 11,25 proc. osób czytało “Tygodnik Lokalny” w ciągu ostatniego miesiąca; 6,3 proc. – w ciągu ostatniego tygodnia. Badanie dostarcza też informacji o profilu czytelników tygodników lokalnych. Dominują wśród nich osoby w wieku pełnej aktywności zawodowej. Niemal połowa legitymuje się co najmniej średnim wykształceniem, 44 proc. ma stałą pracę. – Jestem przekonany, że dzięki badaniom zostaniemy zauważeni przez reklamodawców, którzy do tej pory nie mieli jak skierować do nas reklamy ze względu na duże rozproszenie i brak wiarygodnych badań – powiedział Dominik Księski, prezes rady wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, koordynator projektu BPL, na co dzień wydawca tygodnika “Pałuki” ukazującego się w Żninie. Wyniki badania są dostępne bezpłatnie za pośrednictwem Millward Brown SMG/KRC. Można je też zamówić w SGL. BPL prowadzone metodą CAPI odbyło się we wrześniu i październiku br. na terytorium całej Polski, na próbie 6095 osób powyżej 15. roku życia. SGL chce kontynuować badanie. Łączny nakład tytułów skupionych wokół brandu “Tygodnik Lokalny” wynosi ponad 424 tys. egz., z czego – według informacji wydawców – sprzedaje się 78 proc. W celu uzyskania obiektywnych danych i zapewnienia kontroli nad przebiegiem badania SGL zaprosiło do konsorcjum realizującego i finansującego BPL dom mediowy Brand Connection oraz agencję reklamową Elżbieta Pełka Creative Services. Kompleksową obsługą PR dla SGL i BPL zajmuje się firma Woodstock Leasor Warszawa. (KP)