Zagranica

Kultowe Martensy w TBWA GGT Simons Palmer

Londyński oddział TBWA - GGT Simons Palmer - wygrał przetarg na obsługę kultowej (dla młodych zwłaszcza klientów) marki obuwia Dr....

Londyński oddział TBWA – GGT Simons Palmer – wygrał przetarg na obsługę kultowej (dla młodych zwłaszcza klientów) marki obuwia Dr. Martens. Producent, firma AirWair Worldwide, przeznaczył na tę pierwszą kampanię międzynarodową 10 mln USD. Będzie ona przeprowadzona na kluczowych dla tej firmy rynkach, tj.: w Wielkiej Brytanii, we Francji, Włoszech, w Niemczech oraz w krajach Beneluksu. Poprzednio brand ten był obsługiwany przez szereg lokalnych agencji. Brief przekazany agencjom (wiadomo, że TBWA pokonała m.in. Euro RSCG) sugerował, by kamapnia akcentowała przypadającą w przyszłym roku 40. rocznicę istnienia tej marki, oraz podkreślała fakt, że przez ten czas Dr. Martens stał się “sercem młodzieżowej subkultury”. Dr. Martens to nazwa wywodząca się od nazwiska niemieckiego lekarza, który po wypadku narciarskim rozpoczął prace nad skonstruowaniem butów na specjalnej, amortyzującej chód podeszwie.