Kraj

Marka kawiarni Coffeeheaven może się pojawić w salonach Empiku

NFI Empik Media & Fashion kupił 9,45 proc. akcji firmy Coffeeheaven International PLC. Kwota transakcji wyniosła1,1 mln funtów brytyjskich. Spółka...

NFI Empik Media & Fashion kupił 9,45 proc. akcji firmy Coffeeheaven International PLC. Kwota transakcji wyniosła1,1 mln funtów brytyjskich. Spółka Coffeeheaven International PLC jest w Polsce właścicielem 28 kawiarni pod nazwą Coffeeheaven. Katarzyna Górecka, dyrektor ds. komunikacji NFI Empik Media & Fashion, powiedziała, że objęte udziały w Coffeehaven dopełniają portfel grupy Empik Media & Fashion w Polsce w obszarze usług związanych z szeroko pojętym life style’em. Nie udzieliła jednak informacji dotyczących planów firmy w zakresie marki Coffeeheaven. – Jednym z możliwych scenariuszy jest połączenie marki Coffeeheaven z salonami Empiku, jednak jest to decyzja strategiczna i jeszcze taka nie zapadła. O naszych planach poinformujemy w ciągu najbliższych kilku miesięcy – dodaje Górecka. Grupa Empik Media & Fashion inwestuje w rynek mediów i rozrywki oraz mody i urody. Są to dobra konsumpcyjne tzw. wyższego rzędu. Ma 11 spółek operacyjnych, m.in. Empik, Smyk, Ultimate Fashion (zarządza takimi markami jak Esprit, Wallis, River Island, Mexx, Evita Peron, Aldo i Mango), Galeria Centrum i Optimum Distribution. Przychody grupy w 2004 r. wyniosły 1,12 mld zł, a zysk netto – 30,9 mln zł. (MKS)