Kraj

GIF nakazał natychmiastowe wstrzymanie kampanii telewizyjnej Mucosolvanu

Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe zaprzestanie ukazywania się w telewizji reklamy produktu leczniczego Mucosolvan z portfolio Boehringer Ingelheim. Jak podaje...

Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał natychmiastowe zaprzestanie ukazywania się w telewizji reklamy produktu leczniczego Mucosolvan z portfolio Boehringer Ingelheim. Jak podaje w uzasadnieniu, reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na odwołaniu się do zaleceń naukowców, osób pełniących fukncje publiczne, mających wykształcenie medyczne lub sugerujących posiadanie takiego wykształcenia. Tymczasem spot Mucosolvanu zawierał stwierdzenie o treści: “Mucosolvan uzyskał rekomendację Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego”, a w tle głosu lektora pojawiał się napis: “Mucosolvan syrop uzyskał w 2005 r. rekomendację Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego”. GIF uznał te stwierdzenia za odwołanie do zaleceń naukowców. Decyzja urzędu ma rygor natychmiastowej wykonalności. Nie udało się nam skontaktować z Boehringer Ingelheim, by ustalić, czy zwróci się do GIF-u z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Marketer ma na to 14 dni. Swoją decyzję GIF przesłał do wiadomości TVP, Polsatu, TVN-u oraz departamentu reklamy biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Nakaz wstrzymania emisji reklamy Mucosolvanu to 44. decyzja tego rodzaju wydana w tym roku przez GIF. (JN)