Kraj

STAN POSIADANIA REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ

Światło dzienne ujrzał najnowszy raport ilościowy Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. Do największych zmian doszło w przypadku sieci powierzchni reklamowych o formacie...

Światło dzienne ujrzał najnowszy raport ilościowy Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. Do największych zmian doszło w przypadku sieci powierzchni reklamowych o formacie 12 mkw., których w sumie doliczono się 53 810. Liderem pozostaje tu firma reklamy zewnętrznej AMS SA, która jest właścicielem 17 133 powierzchni ekspozycyjnych tego typu, co daje jej 31,8 proc. udział w rynku. Na kolejnych pozycjach plasują się: Europlakat Polska (6630 – 12,3 proc.), Grupa Stroer (6575 – 12,2 proc.), Clear Channel Communications (6405 – 11,9 proc.) oraz Grupa Outdoor (5873 – 10,9 proc.). Zmiany w klasyfikacji wynikają z faktu przejęcia w ostatnim czasie przez niemieckiego Stroera firm O.K. Plakat, Exit i XL Media oraz zakupu udziałów przez amerykański koncern multimedialny Clear Channel Communications w firmach Ideapiu’MAPP, Outdoor City Marketing Polska i Media Rail. W kategorii nośników małego formatu na pierwszym miejscu znalazł się Clear Channel Communications (10 528 – 22,9 proc.), zaś na kolejnych: AMS SA (9193 – 20 proc.), Publiprox Polska (7200 – 15,7 proc.), Polresco (6895 – 15 proc.) oraz firma Adpol, spółka zależna AMS SA, (2905 – 6,3 proc.). W segmencie nośników wielkoformatowych zdecydowanie przewodzi firma Cityboard Media (2963 – 58,2 proc.). Stosunkowo dużymi sieciami dysponuje AMS SA (547 – 10,8 proc.) oraz Town & City II (518 – 10,2 proc.). W przypadku nośników reklamy ruchomej najliczniejszą sieć posiada firma Ketelaars Promotion, Agora Projekt Mobile oraz firma RR Promotion. W sumie firmy mobilowe są właścicielami 225 pojazdów reklamowych. Raport został przygotowany przez firmę Outdoor Media Services i przedstawia stan aktualny na dzień 30 czerwca br.(JP)