Zagranica

Czechy odnotują wzrost wydatków reklamowych o 6,4 proc.

Czeski oddział domu mediowego OMD prognozuje, że wzrost wydatków reklamowych w Czechach w 2005 r. w porównaniu z rokiem 2004...

Czeski oddział domu mediowego OMD prognozuje, że wzrost wydatków reklamowych w Czechach w 2005 r. w porównaniu z rokiem 2004 osiągnie poziom 6,4 proc. i wyniesie 708 mln euro. Największy udział w rynku mediowym ma telewizja – 314,9 mln euro. Na dalszych pozycjach znalazła się prasa – 238,8, radio – 69,2, outdoor – 51,9, i internet – 31,1 mln euro. OMD szacuje, że w 2006 r. tempo wzrostu spadnie, a wydatki wyniosą 737 mln euro (wzrost o 4,1 proc.). Zbliżone szacunki na temat tegorocznych inwestycji reklamowych w media opublikował MindShare Czechy (667 mln euro). Gorzej sytuację ocenia broker reklamowy ARBOmedia. Zdaniem przedstawicieli tej firmy wydatki reklamowe ogółem wyniosą w tym roku 612 mln euro. (“Media & Marketing Europe”)