Zagranica

Disney wspiera organizacje kościelne, promując nowy film "Opowieści z Narnii"

Amerykańskie i brytyjskie media informowały, że w ramach przygotowań do premiery nowego filmu pt. "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i...

Amerykańskie i brytyjskie media informowały, że w ramach przygotowań do premiery nowego filmu pt. “Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa” Disney znaczną część budżetu marketingowego postanowił przekazać organizacjom kościelnym. Film, który powstał na podstawie powieści C.S. Lewisa, opowiada historię czworga dzieci, które dzięki zaczarowanej szafie przedostają się z Londynu w okresie II wojny światowej do magicznego świata Narnii. Wytwórnia Disneya marginalizuje te doniesienia o współpracy i dotowaniu organizacji kościelnych. Producent filmu Mark Johnson, odpierając zarzuty, że oto “Hollywood wykorzystuje Kościół do promocji”, ujawnił, że tylko 5 proc. budżetu marketingowego przewidzianego na tę premierę faktycznie trafi do organizacji kościelnych. Np. w Stanach Zjednoczonych beneficjentem zostało ewangelickie wydawnictwo Outreach, które ma promować chrześcijańskie przesłanie tego filmu m.in. w kościołach, a stacja radiowa Premier ma przygotować serwisy o tym filmie. W Wielkiej Brytanii Disney wsparł Kościół Metodystów – “Opowieści z Narnii” będą promowane w kościołach i kaplicach (materiały promocyjne przygotowali dystrybutorzy filmu, wykorzystując do niego zdjęcia z produkcji). Z kolei w hrabstwie Kent parafie otrzymały 10 tys. biletów na pokazy “Opowieści…”, które mają trafić do osób samotnie wychowujących dzieci. Przedstawiciele kościołów chrześcijańskich na całym świecie debatują, czy i jak mocno powinni się angażować w promowanie filmów, nawet tych propagujących idee chrześcijańskie. Dyskusję wywołał ubiegłoroczny sukces “Pasji” Mela Gibsona, która przez wiele tygodni utrzymywała się w czołówce box office w wielu krajach, właśnie głównie dzięki temu, że widzowie filmu i również księża polecali go innym. (“BrandRepublic”)