Zagranica

Microsoft potrzebuje współpracy z AOL, by mocniej wejść w rynek e-reklamy

Jeśli to Microsoft Corp. zwycięży z Google w batalii o to, kto zostanie partnerem biznesowym AOL (należącego do Time Warner),...

Jeśli to Microsoft Corp. zwycięży z Google w batalii o to, kto zostanie partnerem biznesowym AOL (należącego do Time Warner), nikt w branży internetowej nie będzie zaskoczony – pisze magazyn “Advertising Age”. Większość obserwatorów przyznaje, że to Microsoft bardziej potrzebuje współpracy z AOL niż Google. Obydwaj rywale liczą na szerszą widownię i lepszą technologię, ale to Microsoft walczy, aby stać się znaczącym graczem na rynku wyszukiwarek internetowych, Google ma już tu pozycję nr 1. Co ważniejsze, Microsoft, podobnie jak szereg innych kompanii, stara się zwiększyć przychody z rynku reklamowego, a nie pozostać firmą ściśle technologiczną. W tym tygodniu Steven A. Ballmer, CEO Microsoftu, przyznał, że wydatki na reklamę internetową są “w centrum zainteresowania” jego firmy. Microsoftowi zależy też na powodzeniu projektu jego systemu reklamowego AdCenter, który testuje obecnie 500 reklamodawców w Stanach Zjednoczonych. System wyszukiwarki MSN (który prawdopodobnie ma zostać przemianowany na Windows Live Search) wystartował w lutym ub.r., ale do tej pory nie zademonstrował niczego rewelacyjnego. Wyszukiwanie to jedna z podstawowych czynności w internecie – jak wynika z badań firmy eMarketer, tylko ok. 4 proc. dorosłych użytkowników sieci nigdy nie korzystało w wyszukiwarki. (“Advertising Age”)