Zagranica

Marka Dunkin' Donuts przejęta przez konsorcjum private equity

Firma Dunkin' Brands została przejęta przez konsorcjum funduszy private equity za 2,43 mld dolarów. Dotychczasowym właścicielem był koncern alkoholowy Pernod...

Firma Dunkin’ Brands została przejęta przez konsorcjum funduszy private equity za 2,43 mld dolarów. Dotychczasowym właścicielem był koncern alkoholowy Pernod Ricard. Nabywcy Dunkin’ Brands to fundusze Bain Capital Partners, Thomas H. Lee Partners i Carlyle Group. Dunkin’ Donuts jest operatorem trzech sieci kawiarni i restauracji – Dunkin’ Donuts, Baskin-Robbins i Togo’s. Łącznie na całym świecie jest 12 tys. punktów działających pod tym markami. Najważniejsza sieć to kawiarnie Dunkin’ Donuts, których jest 6,5 tys. w 29 krajach. W ostatnim czasie strategia tej marki koncentrowała się na sprzedaży kawy i napojów kawowych, a nie pączków, z których wcześniej sieć była znana. Dunkin’ Donuts pozycjonuje się jako alternatywa dla sieci Starbucks uważanej przez wielu konsumentów za zbyt drogą i snobistyczną. Kawa w Dunkin’ jest o 20-50 proc. tańsza niż u konkurenta. Nowi właściciele Dunkin’ Brands zapowiadają dalszy rozwój wszystkich trzech sieci. (“AdvertisingAge”)