Kraj

Polsat rozważa zmianę dostawcy badań telemetrycznych z AGB na TNS OBOP

Telewizja Polsat poinformowała agencje mediowe, że bierze pod uwagę skorzystanie z oferty TNS OBOP jako dostawcy badań telemetrycznych na 2006...

Telewizja Polsat poinformowała agencje mediowe, że bierze pod uwagę skorzystanie z oferty TNS OBOP jako dostawcy badań telemetrycznych na 2006 r. “W związku z fiaskiem negocjacji pomiędzy nadawcami telewizyjnymi a AGB Nielsen Media Research oraz TNS OBOP w sprawie połączenia paneli telemetrycznych Telewizja Polsat rozważa podjęcie innych kroków w celu ujednolicenia standardu badań telemetrycznych. Po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami AGB NMR Polska oraz TNS OBOP stwierdzamy, że oferta TNS OBOP na 2006 r. jest bardzo atrakcyjna i otwarta, włączając w to kwestię poddawania się regularnym audytom” – czytamy w komunikacie Polsatu przesłanym do agencji mediowych. Maciej Stec, dyrektor zarządzający PM, biura reklamy Polsatu, nie udzielił komentarza w tej sprawie. To właśnie PM Sp. z o.o. jest nabywcą danych telemetrycznych AGB NMR Polska. W tym tygodniu trwały negocjacje pomiędzy Polsatem i AGB, w których uczestniczył przedstawiciel centrali AGB. Potwierdziła tę informację Elżbieta Gorajewska, dyrektor generalna AGB Nielsen Media Research Polska. – Rozmowy potrwają prawdopodobnie jeszcze około tygodnia i do ich zakończenia nie będę komentować ich przebiegu – powiedziała Gorajewska. Dodała, że AGB w każdej chwili jest skłonna poddać się audytowi. Mateusz Galica, head of marketing w TNS OBOP, potwierdził jedynie, że jego firma złożyła Polsatowi ofertę na przyszły rok, ale żadne konkretne ustalenia w sprawie ewentualnej współpracy między Polsatem i TNS OBOP nie zostały poczynione. Z badań telemetrycznych OBOP-u korzysta TVP SA, która jest również współwłaścicielem spółki TNS OBOP, trzeci największy nadawca – TVN – ma umowę z AGB, która wygasa w kwietniu. (PR)