Zagranica

Komisja Europejska zaleca reformę przepisów dotyczących product placementu i reklamy telewizyjnej

Komisja Europejska zaleca reformę przepisów dotyczących działań product placement w telewizji. Nowa propozycja byłaby uwzględniona w poprawce do dyrektywy na...

Komisja Europejska zaleca reformę przepisów dotyczących działań product placement w telewizji. Nowa propozycja byłaby uwzględniona w poprawce do dyrektywy na temat telewizji transgranicznej z 1989 r. W nowych rozwiązaniach byłby zapis, że działania product placement nie mogą być prowadzone w programach informacyjnych i w widowiskach kierowanych do dzieci. Widzowie byliby informowani o product placemencie na początku programu. Komisja proponuje też, by nowe formy reklamy telewizyjnej były wprowadzane w całej Europie. Dotyczy to takich form jak podział ekranu czy reklama interaktywna. Nadawcy nie byliby już objęci nakazem minimum 20-minutowych odstępów między blokami reklamowymi, ale mogliby nadawać maksimum 12 minut reklam na godzinę. (“Media & Marketing Europe”)