Matjaž Šuln został nowym dyrektorem generalnym polskiego oddziału słoweńskiej firmy Gorenje, producenta sprzętu AGD. Šuln przejął obowiązki dotychczasowego dyrektora Uroša Marolta, który zakończył 4-letnią kadencję i objął stanowisko dyrektora generalnego Gorenje w Austrii. W latach 1997-2005 Šuln był dyrektorem generalnym w Polsce innej słoweńskiej firmy – Sava, która działa m.in. w przemyśle gumowym, handlu oraz turystyce. Nowy dyrektor generalny Gorenje będzie nadzorował cały biznes koncernu w Polsce, w tym prace zespołu marketingu. Dyrektorem marketingu Gorenje w Polsce jest Szymon Marchocki. W naszym kraju Gorenje działa od 12 lat. Obecnie ponad połowę sprzedaży na polskim rynku w ofercie firmy stanowi sprzęt chłodniczy, około 25 proc. sprzęt pralniczy, a 20 proc. przypada na urządzenia grzewcze. (PM)