Zagranica

Serwis "Advertising Age" opublikował listę reklam zakazanych w 2005 r. w USA

Serwis branżowy "Advertising Age" opublikował listę reklam, które nie zostały dopuszczone do emisji lub publikacji w amerykańskich mediach. Autorzy zestawienia...

Serwis branżowy “Advertising Age” opublikował listę reklam, które nie zostały dopuszczone do emisji lub publikacji w amerykańskich mediach. Autorzy zestawienia uwzględnili w nim reklamy, które powstały na rynkach poza Stanami Zjednoczonymi. Na pierwszym miejscu znalazła się reklama serwisu sprzedającego muzykę Napster, która przedstawia striptiz. Bohaterka spotu przed zdjęciem ostatnich fragmentów garderoby nagle przestaje się rozbierać i wówczas pojawia się hasło – “30-second previews leave you wanting more? At Napster you get the whole thing” (spot przygotowała agencja reklamowa Drugstore z Londynu). Na kolejnym miejscu znalazła się reklama koncernu Unilever Bestfoods wspierająca sprzedaż zup Pot Noddle. W spocie pada pytanie “Have you got the Pot Noodle horn?”, które w scenariuszu wykorzystuje dwuznaczność słowa “horn” (z jednej strony “róg, trąba”, z drugiej zaś “napalony, podniecony”). Główny bohater filmu, pracownik biurowy, przychodzi do pracy z wielkim instrumentem dętym w spodniach sugerującym jego pożądanie do produktu (spot przygotowała HHCL United z Londynu). Na trzecim miejscu znalazł się film reklamowy samochodów Mazda, w którym kierowca wiezie w aucie kobiece manekiny. Po zakończeniu jazdy wygląd ich biustu sugeruje ogromne podniecenie seksualne (spot przygotował niemiecki oddział JWT z Dusseldorfu). Na dalszych miejscach znalazły się m.in. reklamy szkockiego napoju In Bru (Leith Agency z Edynburga), Fanty (Mother z Londynu), sieci restauracji KFC (Bartle Bogle Hegarty), japońskich kolei państwowych (Tugboat z Tokio) i herbaty Unif Green Tea (BBDO Worldwide; film wyróżniony na konkursie Cannes Lions). Na liście uwzględniono także dwie reklamy drukowane – kart telefonicznych sieci Telefonica w Brazylii wykorzystujących wizerunek irackiego dyktatora Saddama Husseina oraz maszynek do golenia M3 Power firmy Gillette. (“Advertising Age”)