Kraj

Projekt "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" nagrodzony srebrnym Magellanem

Kampania "Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony!" została nagrodzona srebrnym Magellanem. Wyróżnienie to przyznawane jest na międzynarodowym konkursie komunikacji marketingowej odbywającym...

Kampania “Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!” została nagrodzona srebrnym Magellanem. Wyróżnienie to przyznawane jest na międzynarodowym konkursie komunikacji marketingowej odbywającym się pod patronatem organizacji League of American Communications Professionals (LACP). Akcję “Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!” na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego “Browary Polskie” zrealizowała agencja MCC. Głównym celem kampanii była zmiana postaw sprzedawców wobec sprzedaży alkoholu nieletnim oraz uświadomienie dorosłym Polakom skali zjawiska. W ciągu trzech lat w ramach projektu prowadzone były ogólnopolskie kampanie informacyjne w mediach. Dodatkowo do punktów sprzedaży trafiły ulotki, plakaty i poradniki pomagające sprzedawcom w podjęciu decyzji o odmowie sprzedaży alkoholu nieletnim. Akcja objęłą także kontrolę sklepów. Jej efektem były przyznawane placówkom upomnienia – żółte kartki ostrzegawcze, jeśli okazywało się, że w danym punkcie łamane jest prawo, lub wyróżnienia – certyfikaty rzetelnego sprzedawcy. Kampania objęła swym zasięgiem około 80 tys. punktów sprzedaży. W konkursie brało udział łącznie 400 prac. (TW)