M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stroer i PBO rozpoczęły wstępne rozmowy o standardzie badawczym

Serwis Dzienny | 21 grudnia 2005, 00:00

Firmy reklamy zewnętrznej Stroer oraz AMS i Clear Channel Poland (udziałowcy spółki Polskie Badania Outdooru, wśród których jest także firma...

Firmy reklamy zewnętrznej Stroer oraz AMS i Clear Channel Poland (udziałowcy spółki Polskie Badania Outdooru, wśród których jest także firma badawcza Millward Brown SMG/KRC) rozpoczęły rozmowy na temat ustanowienia standardu badań efektywności tego medium. - Celem spotkań jest raczej rozpoznanie możliwości ustanowienia standardu badawczego w Polsce. Projekt ma charakter bardzo kompleksowy, więc trudno na razie przesądzać o jego szczegółach. Jesteśmy otwarci na cały rynek i wszystkie firmy, które na nim działają. Nikt nikogo nie zamierza wykluczać, gdyż wtedy idea standardu straciłaby sens - mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu Stroera. Jeżeli dojdzie do wstępnego porozumienia w tej sprawie, o pierwszych konkretnych propozycjach uczestnicy rozmów chcą poinformować na początku 2006 r. Stroer opowiada się za wprowadzeniem metodologii badawczej Postar Plus. Według Malinowskiego jest to optymalny produkt, który mógłby zunifikować sposoby pozyskiwania informacji o nośnikach oraz ułatwić planowanie i zakup kampanii reklamowych w tym medium. Ewentualna umowa z firmą Postar, do której należy Postar Plus, pozwoliłaby na wdrożenie badań w ciągu 18-24 miesięcy. Koszt całej operacji szacowany jest na 0,5 mln euro. Projekt zakłada powstanie niezależnej spółki, której udziałowcami byłyby firmy reklamy zewnętrznej. Spółka miałaby finansować analizy, prowadzić ich monitoring oraz kontrolować wszystkie dane. Na jej zlecenie opiekę nad produktem sprawowałaby wybrana firma badawcza. Przedstawiciele klientów i domów mediowych mieliby tworzyć specjalną instytucję, która ma zapewnić wiarygodność całemu przedsięwzięciu. W listopadzie br. odbyła się prezentacja m.in. Postara, na którą zostali zaproszeni m.in. przedstawiciele marketerów i domów mediowych. Obecnie na rynku funkcjonują trzy produkty badawcze: Stroera (produkt Oscar), PBO (badania realizuje Millward Brown SMG/KRC) i Cityboard Media (prowadzone przez GfK Polonia). (JP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,