Przetargi

Lowe GGK wycofało się z udziału w przetargu Tesco Polska, marketer wyłonił short-listy

Tesco Polska wytypowało po dwie agencje reklamowe i mediowe na short-listy w przetargach reklamowych. Jak pisaliśmy w DS "MMP" z...

Tesco Polska wytypowało po dwie agencje reklamowe i mediowe na short-listy w przetargach reklamowych. Jak pisaliśmy w DS “MMP” z 7 i 28.11 br., Tesco Polska prowadzi przetargi na obsługę mediową oraz kreację i strategię. O obsługę mediową Tesco ubiegały się: Zenithmedia, MediaCom Warszawa, Initiative Warszawa oraz obsługujący obecnie budżet mediowy Tesco PanMedia Western. Sylwia Pyśkiewicz, kierownik zespołu ds. komunikacji zewnętrznej, nie zdradziła nazw domów, które zakwalifikowano na short-listę konkursu. Do udziału w kreatywno-strategicznym przetargu zaproszono agencje Schulz (obecnie pracuje dla Tesco), Henyo Behrendt, Leo Burnett, McCann-Erickson i Lowe GGK. Ta ostatnia wycofała się z udziału w konkursie, nie podając przyczyn tej decyzji. Jacek Stalewski, dyrektor zarządzający Lowe GGK, tłumaczy, że agencja dostała w listopadzie i grudniu zaproszenia do kilku dużych przetargów i zdecydowała się skoncentrować na udziale w trzech spośród nich. Zaprzecza, jakoby wycofanie się z konkursu Tesco było konsekwencją wydarzeń w Wielkiej Brytanii (gdzie znajduje się siedziba sieci), gdzie marketer po 20 latach zakończył współpracę z Lowe London. Marketer przenosi budżet reklamowy do agencji Franka Lowe’a, którego odejścia z agencji Lowe London domagało się podobno kierownictwo grupy Interpublic. Jak podkreśla Sylwia Pyśkiewicz, w Polsce i Wielkiej Brytanii wyboru agencji i domów mediowych dokonują lokalne oddziały firmy samodzielnie. (JN)