Zagranica

Motorola najlepsza pod względem designu, Nokia zaufania, a Sony Ericsson technologii

Serwis GSMonline opublikował raport amerykańskiej firmy badawczej Strategy Analytics, który opisuje, jakie cechy i przyczyny decydują o wyborze tej lub...

Serwis GSMonline opublikował raport amerykańskiej firmy badawczej Strategy Analytics, który opisuje, jakie cechy i przyczyny decydują o wyborze tej lub innej marki przy zakupie telefonu komórkowego. Badanie objęło zarówno konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, jak i z Europy. Przy zakupie pierwszego telefonu najbardziej liczy się styl i wygląd oraz marka. Jak piszą autorzy raportu, jeśli chodzi o styl, najlepsza okazuje się Motorola ze swoim obecnym flagowym (“trend-setterskim”) modelem V3 Razr. Fińska Nokia zwycięża natomiast, jeśli chodzi o poziom zaufania do tej marki. Nokia ma też najbardziej lojalnych użytkowników – w Europie aż 70 proc. posiadaczy telefonów tej marki deklaruje, że kolejny aparat kupią też Nokii. Sony Ericsson jest natomiast najlepszy w ocenie użytkowników, którzy za najważniejsze wskazują zaawansowanie techniczne (w USA w tej konkurencji najlepszy okazał się Sanyo). W przypadku zakupu kolejnego telefonu styl i design nie jest już tak ważny, bardziej liczą się cechy takie jak: cena, łatwość użycia, jakość baterii oraz rozmiary i waga. Jeśli chodzi o respondentów, którzy wymieniają telefon na nowy, to najlepiej wypada Nokia, a najgorzej spośród sześciu największych marek – Motorola. (GSMonline)