Kraj

PTF Bank zmienia nazwę na Santander Consumer Bank - będzie kampania rebrandingowa

PTF Bank należący do hiszpańskiego Grupo Santander zmienia nazwę na Santander Consumer Bank. Bank ma nową nazwę, nowe logo i...

PTF Bank należący do hiszpańskiego Grupo Santander zmienia nazwę na Santander Consumer Bank. Bank ma nową nazwę, nowe logo i zmienioną całą identyfikację wizualną. Rebranding w Polsce jest wynikiem unifikacji marki Santandera. Do końca I kwartału br. nastąpi zmiana oznakowania banku oraz wszelkich nośników reklamowych (chodzi zarówno o placówki własne, których bank ma blisko 50, jak i materiały dostępne u partnerów). Zmiana nazwy i logotypu dotyczy całego corporate identity – od wizytówek po szyldy. Kampania wprowadzająca na rynek nową nazwę Santander Consumer Bank zaplanowana jest po tym okresie, czyli na początek kwietnia br. Magdalena Suchanek, rzecznik prasowy banku, mówi: – Nasze grupy docelowe to zarówno klienci, jak i partnerzy biznesowi. W zakresie działań marketingowych nakierowanych na ostatecznego kredytobiorcę planujemy reklamę prasową, radiową, internetową, outdoorową oraz wykorzystanie niestandardowych nośników (ambient media i guerilla marketing). Bank finalizuje wybór agencji reklamowej, trwają ostatnie ustalenia (według naszych informacji na short-liście były dwie agencje: krakowska Opus B i Brainshop U-Boot). Umowa zostanie zawarta na czas nieokreślony. Agencje rekomendują dom mediowy. Oprócz typowych działań reklamowych bank planuje też komunikację do partnerów biznesowych, czyli m.in. eventy, szeroką akcję informacyjną, zaopatrzenie w materiały POS. Celem kampanii oprócz budowania znajomości nowej marki będzie intensywne wspieranie sprzedaży produktów bankowych. Pod koniec ub.r. PTF Bank został ponownie dokapitalizowany przez hiszpańskiego właściciela kwotą 60 mln zł (łącznie w ub.r. bank otrzymał dokapitalizowanie w wys. 120 mln zł), dzięki czemu kapitał zakładowy wzrósł do 170 mln zł, a fundusze własne banku do 365,1 mln zł. Santander Consumer Bank specjalizuje się w kredytach detalicznych, jest liderem, jeśli chodzi o liczbę kredytów samochodowych w Polsce, wyprzedzając wszystkie banki samochodowe i uniwersalne. Ma 47 oddziałów w dużych miastach, współpracuje z 2 tys. punktów sprzedaży samochodów oraz z 635 firmami obrotu nieruchomości. Grupa Santander jest największym bankiem w strefie euro i dziewiątym na świecie pod względem kapitalizacji. W Europie działa w 12 państwach – poza Polską i rodzimą Hiszpanią są to: Wielka Brytania, Portugalia, Włochy, Niemcy, Holandia, Czechy, Austria, Węgry, Norwegia i Szwecja. (MB)