M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dyrektorzy marketingu z listy Fortune 500 deklarują wzrost wydatków online

Serwis Dzienny | 9 stycznia 2006, 00:00

Połowa chief marketing officerów (CMO) z listy firm Fortune 500 zadeklarowała, że zwiększy w tym roku o 30 proc. budżety...

Połowa chief marketing officerów (CMO) z listy firm Fortune 500 zadeklarowała, że zwiększy w tym roku o 30 proc. budżety przeznaczone na działania reklamowe online, mówi badanie TNS Media Intelligence przeprowadzone wśród 100 CMO. Wydatki na reklamę w sieci mają wzrosnąć w tym roku o 32 proc. w stosunku do ubiegłorocznych i wynieść 16,6 mld dol., mówi raport Credit Suisse. W badaniu z września ub.r. Credit Suisse sugerował 21-proc. wzrost, do sumy 14,9 mld dol. Prognozowany wzrost wynika z tego, że internet jako kanał komunikacji postrzegany jest jako taki, w którym łatwo jest zmierzyć efekty inwestowanych pieniędzy. Badani zadeklarowali, że inwestowane online pieniądze mają największy stopień zwrotu w stosunku do innych nośników. Konsumenci średnio spędzają 30 proc. swojego czasu przeznaczonego na media właśnie w internecie, wynika z badania Credit Suisse. Podczas gdy najwięksi marketerzy planują w istotny sposób podniesienie budżetów internetowych, pozostali zamierzają wydać na te działania tylko 5 proc. ze swoich rocznych budżetów reklamowych. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , ,