M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sprzedaż Toyoty w USA wzrosła w ub.r. o 10 proc., sprzedaż GM spadła o 4 proc.

Serwis Dzienny | 9 stycznia 2006, 00:00

Toyota jest koncernem z największym wzrostem sprzedaży za zeszły rok. Wśród innych rosnących koncernów są: Nissan (+9,6 proc.), Audi (+6,4...

Toyota jest koncernem z największym wzrostem sprzedaży za zeszły rok. Wśród innych rosnących koncernów są: Nissan (+9,6 proc.), Audi (+6,4 proc.), Honda (+5,2 proc.). W gronie przegrywających znaleźli się: Volkswagen (-12,5 proc.), Ford Motor Company (-5 proc.) i General Motors (-4 proc.). Pozostałe koncerny jeszcze nie opublikowały rocznych raportów. Uwagę analityków przykuwa przede wszystkim luksusowy brand Toyoty, czyli Lexus, którego sprzedaż rośnie nieprzerwanie od 6 lat i w 2005 r. osiągnęła nowy rekordowy poziom - 302,9 tys. sztuk. Spośród trendów ogólnych, z jakimi mierzy się branża motoryzacyjna w USA, najbardziej w oczy w rzuca się odchodzenie klientów od kupowania paliwożernych SUV-ów. Zdaniem analityków jest to zjawisko, które będzie kontynuowane w najbliższych latach. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,