Kraj

V&S chce przekroczyć poziom 5 proc. udziałów rynkowych wódki Luksusowej

Firma V&S Luksusowa Zielona Góra planuje, że do końca br. marka Luksusowa osiągnie 5 proc. udziałów w rynku. Obecnie wódka...

Firma V&S Luksusowa Zielona Góra planuje, że do końca br. marka Luksusowa osiągnie 5 proc. udziałów w rynku. Obecnie wódka ma ok. 4,4 proc. rynku (wartościowo, dane: ACNielsen). – W 2005 r. marka przeszła wiele ważnych zmian. Luksusowa ma nowe opakowanie, sam produkt także został zmieniony. Jest to dziś prawdopodobnie najłagodniejsza wódka na rynku – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu V&S Luksusowa Zielona Góra. W tym roku planowane są intensywne działania komunikacyjne w sieci detalicznej oraz w kanale HoReCa. W wyniku rozstrzygniętego przetargu kampanię BTL przygotuje agencja reklamowa Polymus. W zakresie PR Luksusowa będzie współpracować z agencją Sensors. Luksusowa należy do segmentu krajowych wódek mainstream, a jej konkurentami są takie marki, jak Wyborowa i Sobieski. Marketer ma także plany ekspansji zagranicznej. Obecnie wódka jest eksportowana do Wielkiej Brytanii, USA i Kanady, gdzie produkt rozprowadzają niezależni dystrybutorzy, którzy zapewniają jej wsparcie promocyjne. Nie jest wykluczone, że w przyszłości Luksusowa trafi do sieci dsytrybucyjnej koncernu V&S, a wsparcie marketingowe będzie przygotowywane centralnie w Polsce. (TW)