M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agencja Kaplan Thaler Group będzie obsługiwać amerykański budżet leku Lipitor

Serwis Dzienny | 11 stycznia 2006, 00:00

Koncern farmaceutyczny Pfizer wybrał agencję Kaplan Thaler Group (Publicis Groupe) z Nowego Jorku do obsługi amerykańskiego budżetu kreatywnego leku Lipitor...

Koncern farmaceutyczny Pfizer wybrał agencję Kaplan Thaler Group (Publicis Groupe) z Nowego Jorku do obsługi amerykańskiego budżetu kreatywnego leku Lipitor obniżającego poziom cholesterolu. Budżet marki, jaki był przedmiotem konkursu, szacowany jest na 75 mln dol. Przetarg na obsługę produktu rozpoczął się w czerwcu 2005 r. W finalnej rozgrywce znalazły się agencje: JWT, McGarry Bowen i Kaplan Thaler Group. We wrześniu ub.r. Pfizer zrezygnował z usług agencji Merkley & Partners, która pracowała dla Lipitora od 5 lat. Według TNS Media Intelligence w pierwszej połowie 2005 r. na reklamę leku wydano 33 mln dol., a w całym roku 2004 - 110 mln dol. Agencja Kaplan Thaler pracowała już dla innych marek Pfizera - Zoloft i Celebrex. Leki obniżające poziom cholesterolu to największa kategoria w sektorze reklamy direct-to-consumer ze sprzedażą na poziomie 19,82 mld dol. w 2004 r. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,