Kraj

Powstanie holding Hachette Filipacchi Medias i Burdy na naszym rynku

Grupa Hachette Filipacchi Medias (HFM) i Grupa Burda zawarły umowę mającą na celu połączenie ich wydawnictw w Polsce. W związku...

Grupa Hachette Filipacchi Medias (HFM) i Grupa Burda zawarły umowę mającą na celu połączenie ich wydawnictw w Polsce. W związku z tym będzie stworzony holding według polskiego prawa, który będzie kontrolowany w 51 proc. przez grupę Burda i w 49 proc. przez grupę Hachette Filipacchi Medias. Holding ten będzie posiadał wydawnictwa Burda Polska i Hachette Filipacchi Polska. Holding będzie zarządzany przez Burdę. Budżety i kierunki rozwoju (promocja, reklama) będą zatwierdzane wspólnie. Hachette Filipacchi będzie nadal decydować o obsadzie najważniejszych stanowisk dotyczących redakcji i reklamy magazynów “Elle” i “Elle Decoration”. Guillaume Devoud, dyrektor generalny Hachette Filipacchi Polska, opuści wydawnictwo 13 stycznia 2006 r. Pozostanie w strukturach grupy HFM. Wydawnictwo Hachette Filipacchi Polska będzie kierowane przez Jeana de Boisfeffre. Finalizacja tych działań powinna odbyć się w pierwszym kwartale 2006 r. zgodnie z regulaminem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Hachette Filipacchi Polska wydaje miesięczniki: “Elle”, “Elle Decoration”, “Samo Zdrowie” i “Film”. Burda Polska jest wydawcą magazynów: “Burda”, “Anna”, “Dobre Rady”, “Sól i Pieprz”, “Mój Piękny Dom”, “Mój Piękny Ogród”. Zbliżenie tych dwóch firm z uzupełniającymi się portfolio tytułów ma wzmocnić pozycję dwóch grup wydawniczych na polskim rynku i zapewnić im dalszy rozwój. (KP)