Kraj

Sportfive będzie przez trzy lata zarządzać wizerunkiem Tomasza Adamka, bokserskiego mistrza świata

Sportfive, międzynarodowa agencja marketingu sportowego, podpisała umowę z Tomaszem Adamkiem, bokserskim mistrzem świata organizacji WBC. Sportfive będzie przez trzy lata...

Sportfive, międzynarodowa agencja marketingu sportowego, podpisała umowę z Tomaszem Adamkiem, bokserskim mistrzem świata organizacji WBC. Sportfive będzie przez trzy lata zarządzać wizerunkiem Adamka, opracuje koncepcję marketingową projektu i zajmie się poszukiwaniem na polskim rynku sponsorów zainteresowanych nabyciem praw do wizerunku boksera. Adamek jest obecnie jednym z najpopularniejszych polskich sportowców, w tegorocznym plebiscycie “Przeglądu Sportowego” zajął drugie miejsce, za Otylią Jędrzejczak. Dla Sportfive jest to kolejna tego typu umowa. Polski oddział Sportfive stworzył w ub.r. specjalny dział Athlete Marketing and Management, który zajmuje się m.in. wizerunkiem Jerzego Dudka, niemiecka centrala firmy z kolei reprezentuje m.in. braci Kliczków, znanych bokserów z Ukrainy. – Nasza współpraca z Jerzym Dudkiem była w ub.r. bardzo owocna, jej efekty to udział Dudka w kampaniach TP SA i Warki oraz w globalnej kampanii “I am what I am” Reeboka – mówi Tomasz Cieślik, director marketing and sales polskiego oddziału Sportfive. Zdaniem Cieślika pierwszych efektów współpracy z Adamkiem należy się spodziewać jeszcze w tym kwartale. – Z naszych badań wynika, że wizerunek Tomasza Adamka już dziś niesie ze sobą tyle pozytywnych wartości i ciekawych cech, że powinien on być bardzo ciekawy dla potencjalnych sponsorów. Towarzyszy mu typowo bokserska charyzma i adrenalina, ale kojarzony jest także jako przykładny mąż i ojciec dwójki dzieci, z wartościami rodzinnymi – mówi Cieślik. Sportfive nie określa dokładnej “ceny rynkowej” Adamka w kontekście wykorzystania w reklamie. Zdaniem Cieślika cena ta powinna być jednak zbliżona do stawek, jakie związane są z polskimi aktorami występującymi w reklamach, co oznacza rząd wielkości kilkuset tysięcy złotych. – Wiele zależy od branży, z której pochodzić będzie konkretny sponsor, od długości planowanych działań i ilości zaplanowanych kanałów komunikacji – dodaje Cieślik. Zdaniem Andrzeja Placzyńskiego, prezesa polskiego oddziału Sportfive, trudno dziś wyrokować, z jakich branż mogą wywodzić się ewentualni sponsorzy Adamka. – Doświadczenia naszej niemieckiej centrali z braćmi Kliczko pokazują, że można się spodziewać nawet wejścia firm z obszarów, które do tej pory nie reklamowały się poprzez sport. Sponsorami Kliczków zostały m.in. firma modowa i producent perfum – mówi Placzyński. Polski oddział Sportfive działa od kwietnia 2002 r. Firma zajmuje się m.in. badaniami i doradztwem w zakresie marketingu sportowego oraz sprzedażą praw telewizyjnych do piłki nożnej (m.in. mecze Orange Ekstraklasy, Ligi Mistrzów i Pucharu UEFA, polskiej reprezentacji). (MG, PM)