Kraj

Biuro Reklamy TVP chce zarobić na reklamach wokół zimowych igrzysk 14 mln zł

Telewizja Polska przygotowuje specjalny programming związany z zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Turynie (10-26 lutego br.). - TVP zaprezentuje ponad 180...

Telewizja Polska przygotowuje specjalny programming związany z zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Turynie (10-26 lutego br.). – TVP zaprezentuje ponad 180 godzin relacji z igrzysk. Transmisje będą prowadzone na trzech antenach (w TVP1 – 96 godz., TVP2 – 68 godz., i w TVP3 – 22 godz.). W 90 proc. będą to relacje na żywo – powiedział Robert Korzeniowski, dyrektor kolegium sportowego TVP. Codziennie prezentowanych będzie 16 godzin transmisji. Prawa do internetowych transmisji turyńskich igrzysk uzyskała też ITVP (interaktywny projekt TVP). – Dzięki specjalnemu serwisowi na stronie internetowej będzie można oglądać transmisje ze wszystkich konkurencji. Codziennie internauci będą mieli do wyboru pięć równoległych transmisji z komentarzem – powiedział Leszek Bogdanowicz, dyrektor ITVP. Oznacza to ponad 500 godzin relacji internetowych. Biuro Reklamy TVP deklaruje, że przychody reklamowe ze spotów emitowanych obok tegorocznych programów olimpijskich wyniosą 14 mln zł (według danych cennikowych). Biuro przygotowało ofertę sponsorską. Obejmuje ona 7 specjalnie dobranych pakietów. Sponsorowany będzie także olimpijski konkurs interaktywny. Szczegóły na temat dotychczasowych rozmów ze sponsorami nie zostały podane. Ceny reklam w czasie igrzysk będą o około 10 proc. wyższe niż przy standardowej ramówce w tym czasie. Podczas poprzednich zimowych igrzysk w Salt Lake City (2002 r.) przychody reklamowe TVP wyniosły 9,6 mln zł (dane cennikowe podane przez BR TVP). (PM)