Kraj

GIF nakazał wstrzymanie reklam leków Fastum żel i Efferalgan

Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF) nakazał wstrzymanie reklam dwóch produktów leczniczych - Fastum żel i Efferalgan. W przypadku marki Fastum (producent:...

Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF) nakazał wstrzymanie reklam dwóch produktów leczniczych – Fastum żel i Efferalgan. W przypadku marki Fastum (producent: Berlin Chemie Menarini Polska) zastrzeżenia inspektoratu budzi spot telewizyjny, który wywołuje u odbiorcy wrażenie, że żel jest jedynym skutecznym sposobem m.in. na ból pleców, czyli że jest lepszy od innych produktów z tego segmentu. GIF ma też zastrzeżenia do reklamy internetowej Efferalganu (Bristol-Myers Squibb Polska). Reklama leku nie zawiera bowiem wymaganego ostrzeżenia o konieczności przeczytania ulotki albo skontaktowania się z lekarzem lub farmaceutą. Producenci leków mogą zwrócić się do GIF z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Mają na to 14 dni od chwili doręczenia decyzji inspektoratu. Wniesienie wniosku nie wstrzymuje wykonania decyzji GIF. (PM)