Kraj

Bauer najlepiej zarabiającym wydawcą magazynowym w 2005 r.

Wydawnictwo Bauer odnotowało największe wpływy reklamowe za 2005 r. wśród wydawców magazynowych, jak wynika z podsumowania Expert Monitora. Bauer zarobił...

Wydawnictwo Bauer odnotowało największe wpływy reklamowe za 2005 r. wśród wydawców magazynowych, jak wynika z podsumowania Expert Monitora. Bauer zarobił w ub.r. na reklamie 260 mln zł (wg cenników, bez autopromocji). Był również najlepiej zarabiającym wydawcą magazynowym w 2004 r. Zarobił wówczas 212,5 mln zł. Dzielił go wtedy niewielki dystans do drugiego z kolei wydawnictwa G+J Polska, które zarobiło w 2004 r. 211,8 mln zł. Wpływy G+J za 2005 r. sięgnęły 216 mln zł, co jednak dało mu czwartą pozycję w grupie top wydawców magazynowych. W ub.r. drugim najlepiej zarabiającym na reklamie wydawnictwem w tej grupie był Axel Springer Polska. Jego wpływy wyniosły ok. 230,4 mln zł (rok wcześniej – 209,5 mln zł). Są to dane bez wpływów dziennika “Fakt”. Trzecie miejsce za 2005 r. zajęło, według Expert Monitora, Edipresse Polska z wpływami niemal 219 mln zł (w 2004 r. – 177 mln zł). Szczegółowo w Bauerze w 2005 r. 50 mln zł zarobił sam “Twój Styl”, a 84,7 mln zł – grupa magazynów telewizyjnych. Przychody reklamowe “Pani”, drugiego magazynu luksusowego dla pań Bauera, kupionego przez to wydawnictwo w połowie ub.r., za 2005 r. wyniosły 17,5 mln zł. Tygodnik “Tina” osiągnął przychody w wysokości 22 mln zł, miesięcznik “Świat Kobiety” – 10,4 mln zł, magazyn “Mam dziecko” – 5,8 mln zł. Wpływy grupy magazynów kobieco-rozrywkowych w ub.r. zamknęły się kwotą 34,4 mln zł, magazynów młodzieżowych – 22,5 mln zł, motoryzacyjnych – 14,3 mln zł, o grach komputerowych – 7,8 mln zł. (KP)