M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ZIELONOGÓRSKI POLMOS OPOWIADA NA KAMPANIĘ SEAGRAM POLSKA

Serwis Dzienny | 18 sierpnia 2000, 00:00

Dział marketingu Lubuskiej Wytwórni Wódek Gatunkowych Polmos z Zielonej Góry, producenta Ginu Lubuskiego, zdecydował się zareagowaś na trwającą obecnie kampanię...

Dział marketingu Lubuskiej Wytwórni Wódek Gatunkowych Polmos z Zielonej Góry, producenta Ginu Lubuskiego, zdecydował się zareagowaś na trwającą obecnie kampanię informacyjną prowadzoną przez Seagram Polska. Chodzi o publikowane na łamach pism specjalistycznych (m.in. w "Rynkach Alkoholowych" i "Detalu Dzisiaj") informacje handlowe o Seagram's Extra Dry Gin. Obok zdjęcia butelki tego trunku, widnieje na nich druga butelka, zapakowana w papierową torbę, spod której widaś jedynie jej szyjkę wykonaną z zielonego szkła i białą zakrętkę. Zdaniem przedstawicieli zielonogórskiego Polmosu, jest to ewidentny przykład pośredniej reklamy porównawczej, nawiązujący do ich produktu, Ginu Lubuskiego. W podpisie pod zdjęciami Seagram Polska informuje o nowej cenie do detalu (26,07 zł) i na półkach sklepowych (34,90 zł), który kończy stwierdzeniem "To mniej więcej tyle, co polski gin". Kampania została w całości przygotowana przez agencję reklamową Ad Fabrika. Polmos zdecydował się w takiej sytuacji na dystrybucję, adresowanych do hurtowników i detalistów sprzedających jego produkty, ulotek, w których informowani są oni o obecnej pozycji na rynku Ginu Lubuskiego (lider na rynku według badań preferencji konsumentów z maja 1999 roku - wskazywało na niego 42,7 proc. respondentów kupujących gin - wykonanych przez CBM Indicator) oraz nagród, jakie zdobył na dotychczasowych targach i wystawach. Tłem broszury jest butelka Seagram's Extra Dry Gin. "Prawdopodobnie nie będziemy dalej kontynuowaś tej sprawy. Skoro Seagram zdecydował się na taką wojnę, to widaś ma jakieś kompleksy" - stwierdził Piotr Zaryło specjalista ds. marketingu w Polmosie z Zielonej Góry. (JP)