Zagranica

Rośnie znaczenie społeczności internetowych - raport Nielsena

Według autorów raportu Nielsen/NetRatings znaczenie tzw. społeczności internetowych mocno rośnie. Afiliowane witryny łączące osoby o podobnych zainteresowaniach istniały właściwie od...

Według autorów raportu Nielsen/NetRatings znaczenie tzw. społeczności internetowych mocno rośnie. Afiliowane witryny łączące osoby o podobnych zainteresowaniach istniały właściwie od początku internetu, jednak według wyliczeń Nielsena obecnie grupują już one na całym świecie ok. 1,8 mld stron internetowych, które regularnie odwiedzane są przez internautów przynajmniej raz w miesiącu, co daje ponad 57 mln stron każdego dnia. To przekonało do ich znaczenia koncerny medialne: ITV zapłaciło niedawno 120 mln funtów za najpopularniejszą brytyjską grupę stowarzyszonych stron internetowych o nazwie Friends Reunited (w umowie jest też opcja, że ITV zapłaci dodatkowe 55 mln funtów, jeśli FR uzyska zaplanowane wyniki do 2009 r.). Z kolei News Corp. zapłaciło 580 mln dol. za internetową społeczność skupioną wokół MySpace.com. MySpace to najpopularniejsza grupa stowarzyszonych serwisów w USA – wg ratingów Nielsena plasuje się na czwartej pozycji w popularności w amerykańskim internecie w ogóle. Site’y społecznościowe zdaniem twórców raportu odwiedzane są głównie przez nastolatków, którym najbardziej zależy właśnie na poczuciu wspólnoty zainteresowań i na interakcji – to młodzi ludzie wychowani już w dobie internetu, którzy nie oglądają masowo telewizji. (“BrandRepublic”)