Kraj

Motorola uznała Polskę za rynek kluczowy i zamierza zwiększyć wydatki na marketing

Polska uzyskała w koncernie Motorola status jednego z europejskich rynków strategicznych. - To przekłada się bezpośrednio na naszą strategię i...

Polska uzyskała w koncernie Motorola status jednego z europejskich rynków strategicznych. – To przekłada się bezpośrednio na naszą strategię i wielkość budżetu reklamowego. Potroimy budżet w stosunku do ubiegłych lat, a naszym celem będzie zbudowanie dużego udziału rynkowego. W tym roku chcielibyśmy awansować na pozycję nr 2, docelowo na lidera – mówi Małgorzata Matusiewicz, regional marketing manager CEE w Motorola Polska. Obecnie Motorola zajmuje w Polsce czwartą pozycję, za Nokią, Siemensem i Sony Ericsson (kolejność potwierdzana przez wszystkich liczących się graczy na polskim rynku). Według danych Expert Monitora w ub.r. Motorola wydała w Polsce na reklamę w telewizji, radiu i prasie 8,3 mln zł (rok wcześniej była to podobna suma; dane według cenników). Wielkość ta nie uwzględnia outdooru, na którym Motorola była w ub.r. mocno obecna z modelem V3 Razr, kampanii wspólnych z operatorami oraz kampanii emitowanych “odgórnie” z centrali, w polskich pasmach kanałów cyfrowych. Najważniejszą linią telefonów dla Motoroli na ten rok jest nowa linia oznaczana literą L, obecnie wprowadzana na nasz rynek. Jak zapowiada Matusiewicz, telefony te mają być motorem sprzedażowym Motoroli, one też będą najmocniej wspierane reklamowo przez cały rok. Głównym atutem telefonów “L” jest design i cienki kształt, inspirowany modelem V3 Razr, który był ubiegłorocznym hitem sprzedażowym i marketingowym Motoroli. Właśnie rusza kampania pierwszych modeli “L” – L6 i L7 Slvr. Mediaplan pierwszej fali kampanii, która potrwa do końca marca br., zakłada wykorzystanie m.in. telewizji i dużych nośników outdoorowych, przeprowadzenie rozbudowanej akcji marketingu mobilnego (do osób, które w najbliższym czasie będą wymieniać telefony), marketingu szeptanego (wyselekcjonowana grupa trendsetterów otrzymała telefony do testów) oraz promocji w centrach handlowych (pod hasłem: “Dobierz telefon do swoich rozmiarów”). Strategię i kreację kampanii reklamowej przygotowała Gruppa 66 Ogilvy, media zaplanował i kupił MindShare Polska, akcję mobilną przygotował Avantis, akcję “szeptaną” Streetcom, a promocyjną w centrach handlowych agencja reklamowa PZL. Gruppa 66 Ogilvy obsługiwać będzie firmę do czerwca br., później agencja może się zmienić – obecnie Motorola prowadzi globalny przetarg (sieć Ogilvy również bierze w niej udział). Poza linią “L” Motorola Polska wprowadzi w I kwartale br. także dwa telefony będące następcami V3 Razr (Razr V3 i oraz Razr V3x – telefon 3G) oraz model PEBL. Ten ostatni to model z klapką o bardzo zaokrąglonym kształcie, który prawdopodobnie będzie pozycjonowany jako telefon kobiecy. (MG)