Kraj

Według IIBR wśród młodych Polaków najpopularniejsze marki to Adidas, Puma i Nike

Adidas, Puma i Nike to najpopularniejsze marki wśród młodych Polaków, wynika z badań Fashion Trend przeprowadzanych przez Interaktywny Instytut Badań...

Adidas, Puma i Nike to najpopularniejsze marki wśród młodych Polaków, wynika z badań Fashion Trend przeprowadzanych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). Ich znajomość deklaruje ponad 90 proc. badanych, a ponad 60 proc. przyznaje, że kupiło przynajmniej raz jakikolwiek produkt tych marek. Z raportu wynika, że ponad 3/4 badanych w wieku 15-35 lat kupuje ubrania przynajmniej raz w miesiącu, a 20 proc. przynajmniej raz w tygodniu. Młodzi dokonują zakupów najczęściej w centrach handlowych oraz w sieciach firmowych poza centrami. Zwracają uwagę przede wszystkim na wygodę, kolejne ważne cechy to: przystępna cena i praktyczność. Ważne jest także pozycjonowanie – 45,4 proc. respondentów twierdzi, że kupuje ubrania dla młodych. Fashion Trend to badania trackingowe realizowane na kwotowo-losowej próbie osób w wieku 15-35 lat. Każdego dnia w badaniu bierze udział przynajmniej 120 respondentów. Najnowsze dane pochodzą z rozszerzonej fali badania zrealizowanej między 5 a 10 stycznia br. na próbie 5401 osób. (MG)