Kraj

Indykpol wyda na marketing 5-10 mln zł, nowy produkt Hot Dog wesprze kampanią

Grupa Indykpol, największy w Polsce producent przetworów indyczych, planuje zwiększenie w tym roku przychodów ze sprzedaży o co najmniej 10-12...

Grupa Indykpol, największy w Polsce producent przetworów indyczych, planuje zwiększenie w tym roku przychodów ze sprzedaży o co najmniej 10-12 proc. Przychody całej grupy po trzech kwartałach w ub.r. wyniosły 488 mln zł, a zysk netto – 21 mln zł. Na tegoroczne działania marketingowe spółka wyda od 5 do 10 mln zł. Dużym wydarzeniem będzie wprowadzenie pod marką Indykpol parówek drobiowych Hot Dog. Jest to produkt, który ma zainteresować przede wszystkim młodszą grupę konsumentów: z jednej strony młodzież w wieku gimnazjalnym wpływającą na decyzje zakupowe rodziców, z drugiej strony studentów samodzielnie się utrzymujących. Opakowania produktów (trzy parówki w cenie ok. 2 zł w kartonowym opakowaniu) zrealizowała agencja Studio DN. Nowość ma być wsparta kampanią reklamową, która ruszy na przełomie maja i czerwca br. Kreacją kampanii zajmie się agencja Adcon, mediami – Zenithmedia. Indykpol myśli o wykorzystaniu internetu, marketingu mobilnego, rozważa telewizję. W tym roku Indykpol zamierza także rozwijać segment produktów mrożonych, przetworów mięsnych, m.in. linię pasztetów. Nie wyklucza także rozwoju w segmencie gastronomicznym. W ub.r. spółka otworzyła restaurację w centrum handlowym Promenada, gdzie serwuje dania na bazie własnych produktów mięsnych. Ruszył pilotażowy program promujący zdrowe odżywianie wśród młodzieży w szkołach podstawowych i gimnazjach. Jego szczegóły nie są jednak na razie znane. Indykpol jest liderem rynku mięs i przetworów indyczych z udziałem na poziomie 25 proc. ilościowo i wartościowo (dane szacunkowe firmy). Ponad 30 proc. produkcji eksportowane jest do krajów Unii Europejskiej. (MKS)